2010. augusztus 10., kedd

Babzsák bálna szabásminta

Sok anyukát érdekelt, így leírom, hogyan is készítettem el!
Hozzávalók:1,3 - 1,3 m erős vászon - kék és csíkos - 150 cm széles2,2 m ( vékonyabb ) a bélésnek nyersszínű anyagból , ügyelve arra, ne legyen rugalmas anyag, mert akkor szétfolyik a babzsákunk - 150 cm széles100 cm erős piros( én 90 centiset vettem, de lehet két 50eset is venni és középen találkoztatni a kocsikat ) és 25 cm-es nyers cipzár
0,2 m3 polisztriol golyócska
2 db kék gomb
Fehér filc A4-es méretben lehet kapni kb 110 ft-értvatelin
Erős cérna
Az elkészítés menete:A babzsák egy 5- 10 évesnek megfelelő méret. El lehet készíteni kisebb babának is, de akkor természetesen kisebb szabásmintát kell készíteni. Pontosabban a négyzethálós beosztáson 2,5 cm-rel kell csökkenteni vagy növelni kell a méretet, attól függően, hogy kisebb vagy nagyobb méretet szeretnénk.A felfektetési rajz szerint szabjuk ki a nyersszínű anyagból (bélés), ráhagyás nélkül 2x a testet, majd 2 cm ráhagyásával a hasat a csíkos, míg a hátat a kék anyagból, majd 1 cm ráhagyásával mindkét anyagból szabjunk 1-1 oldal- és farokuszonyt. Vágjuk ki vatelinből 2x oldaluszonyt és 1x a farokuszonyt, ráhagyás nélkül. Tisztázzzunk el minden darabot ( cikkcakkolás )Férceljük, majd varjuk bele a cipzár szárait, majd varrjuk be a kijelölt részen a nyersszínű testelemeken. A színével egymásra fordított részeket varrjuk körbe - érdemes kétszer is végigmenni ( én pl. bőrvarró cérnát használtam ), úgy, hogy a cipzár nyitva maradjon, hiszen azon keresztül fordítjuk ki.Fogjuk az uszony-és farokrész anyagait. Színt szinével fordítsuk egybe, úgy, hogy az odailló vatelint hozzáfogjuk, vagyis a sorrend: 1 oldaluszony vatelin, oldaluszony, a színével felfelé, oldaluszony a színével befelé. Az egyenes részeket nem varrjuk le, ott fogjuk kifordítani.Ha kifordítottuk, akkor vasaljuk le és másoljuk rá a steppelési vonalakat, majd varrjuk le, kicsit nagyobb öltésekkel. Ugyanígy járunk el a farokuszonnyal is.Most jön a test varrása - fordítsuk színével befelé a csíkos anyagot, és külön a két kék háti elemet, majd a szájvonalra merőlegesen, egy-egy 10 cm-es szakaszon gombostűzzük le, nagyon figyelve a hasi részek csíkozására, majd varrjuk össze. Fektessük a színűkkel egymás felé fordítva a kis szakaszon összevarrt hasi és háti elemeket, majd varrjuk össze a szájnyílás mellett mindkét oldalon kb. 10 centis szakaszon. Férceljük a cipzárt a nyilásba, majd varrjuk be.A már készre varrt uszonyt és farokrészt csúsztassuk a kijelölt helyre, a kék és csíkos anyag közé úgy, hogy befelé álljanak az uszonyok végei, gombostűzzük, majd varrjuk össze körben a teste. Én le is tűztem mindenhol, hogy még jobban bírja Petya ugrálásait:-)A filcből vágjunk ki 2 köröcskét a szemeknek, majd varrjunk rá két gömbgombot és kézzel rögzítsük a fejrészre.Ha kész vagyunk, fordítsuk ki, töltrük meg a polisztiol gyöngyöcskékkel és ujjongatva adjuk át a gyerkőcnek:-) Tuti élvezni fogja:-)




Csak a teljesség igénye miatt. Ez a szabásminta nem saját ötlet, valahol az interneten találtam. Itt ott alakítottam rajta, pl. nem ugyanúgy rajzoltam meg, mint ahogy az ábrán látszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése